Bitcoinin sitkeimmät omistajat ovat alkaneet myydä. Kahdessa päivässä pitkäaikaiset omistajat ovat myyneet bitcoinia noin 2,4 miljardin dollarin edestä.
Pitkäaikaiset omistajat, joiksi määritellään sijoittajat, jotka ovat pitäneet bitcoinejaan vähintään 155 päivää, olivat pitkälti passiivisia helmikuusta huhtikuuhun. Viime viikkoina he ovat kuitenkin alkaneet myydä, kertoo Compass Pointin analyytikko Ed Engel.
Hän sanoo CNBC:lle, että myyntiaalto vaikuttaa merkittävästi tarjonnan ja kysynnän tasapainoon. Viime kuukauden aikana myydystä bitcoinista 26 prosenttia tuli sijoittajilta, jotka ostivat yli 90 000 dollarin tasolla. Engel kuvailee tätä huipun lähellä ostaneiden kapitulaatioksi, mikä hänen mukaansa on tavallista karhumarkkinoiden myöhäisissä vaiheissa.
Bitcoin on laskenut noin 10 prosenttia viime viikon aikana ja käy kauppaa selvästi alle lokakuun yli 126 000 dollarin ennätystason. CNBC kertoo myös, että bitcoin-ETF:t kirjasivat tiistaina kahdennentoista peräkkäisen nettoulosvirtauspäivänsä, mikä on tähän mennessä pisin jakso.
Kehitys näyttää lyhyellä aikavälillä bitcoinin kannalta negatiiviselta, sillä sekä pitkäaikaiset omistajat että ETF-virrat viittaavat heikompaan kysyntään. Samalla Compass Point tulkitsee kapitulaation merkiksi siitä, että karhumarkkina voi olla myöhäisessä vaiheessa.
|
|
Tarkastele liittyviä instrumentteja
Katso MarketMatessa instrumentteja, jotka liittyvät kohteeseen Bitcoin.
Aiheeseen liittyvät artikkelit
|