Nasdaq laski jyrkästi, kun puolijohdeosakkeet romahtivat ja bitcoin painui alle 60 000 dollarin. Samalla Vix nousi voimakkaasti.
Wall Streetin lasku syveni perjantai-iltana, kun teknologia- ja puolijohdeosakkeet laskivat laaja-alaisesti. Kello 18.39 Ruotsin aikaa Nasdaq oli 2,9 prosenttia miinuksella, kun taas S&P 500 laski 1,7 prosenttia ja Dow Jones menetti 0,7 prosenttia, EFN:n mukaan. Vix-indeksi nousi samalla 21 prosenttia korkeimmalle tasolleen sitten 29. huhtikuuta.
CNBC raportoi myöhemmin, että Nasdaq laski 3,1 prosenttia ja S&P 500 1,9 prosenttia siruosakkeiden ja nousevien korkojen painamana, kun Yhdysvaltain työllisyysraportti oli odotettua vahvempi. Broadcom, Marvell, Micron, Intel ja AMD kuuluivat suurimpiin häviäjiin. Yahoo Finance raportoi, että toukokuun työllisyys kasvoi 172 000 työpaikalla, selvästi ennusteita enemmän.
Riskinottohalukkuus heikkeni myös kryptomarkkinoilla. Bitcoin putosi alle 60 000 dollarin, alimmalle tasolleen sitten lokakuun 2024, ja oli viikon aikana 17 prosenttia miinuksella. Coinbase, Circle ja Strategy laskivat alamäen vanavedessä.
Kehitys on negatiivista markkinasentimentille. Laskevien tekoälyyn liittyvien osakkeiden, korkeampien korkojen ja bitcoiniin kohdistuvan paineen yhdistelmä osoittaa, että sijoittajat vähentävät altistustaan riskipitoisille omaisuuserille.
Perustuu raportointiin lähteistä:
|
|
Tarkastele liittyviä instrumentteja
Katso MarketMatessa instrumentteja, jotka liittyvät kohteeseen Nasdaq Composite.
Aiheeseen liittyvät artikkelit
|