Bitcoin laski lähes kahden viikon alimmalle tasolle, kun globaali teknologiahuoli painoi riskillisiä omaisuuseriä.
Bitcoin, maailman suurin kryptovaluutta, laski tiistaina enimmillään 3,9 prosenttia 61 877 dollariin, alimmalle tasolle sitten 11. kesäkuuta, kertoo EFN viitaten Bloombergiin. Lounaan jälkeen lasku oli loiventunut 2,7 prosenttiin ja kurssi oli 62 352 dollarissa.
Ether laski samaan aikaan 5,6 prosenttia. CoinDesk raportoi bitcoinin käyvän kauppaa noin 62 300 dollarissa, kun taas ether putosi noin 1 650 dollariin. Lasku seurasi maanantain pudotusta yhdysvaltalaisissa teknologiaosakkeissa ja levisi edelleen Aasiaan ja Eurooppaan. Nasdaq 100 -futuurit olivat 2,5 prosenttia miinuksella ja Etelä-Korean Kospi laski jyrkästi sijoittajien myydessä AI- ja siruosakkeita.
Painetta lisäsi heikentynyt riskinottohalu. EFN:n siteeraama Bloomberg-data osoittaa myös, että yhdysvaltalaisista pörssinoteeratuista bitcoin-spotrahastoista on virrannut nettomääräisesti ulos 2,4 miljardia dollaria tähän mennessä kesäkuussa.
Kehitys näyttää bitcoinin kannalta lyhyellä aikavälillä negatiiviselta, sillä hinnanlasku osuu samaan aikaan spotrahastojen ulosvirtausten, heikomman riskinottohalun ja teknologiasektoriin kohdistuvan jatkuvan paineen kanssa.
Perustuu raportointiin lähteistä:
|
|
Tarkastele liittyviä instrumentteja
Katso MarketMatessa instrumentteja, jotka liittyvät kohteeseen Bitcoin.
Aiheeseen liittyvät artikkelit
|