Bitcoin putosi jälleen alle 60 000 dollarin amerikkalaisista spot-ETF:istä tehtyjen ennätyssuurten lunastusten ja heikomman riskinottohalun jälkeen.
Bitcoinilla käytiin torstaina noin kello 20 kauppaa 59 496 dollarissa EFN:n tietojen mukaan, sen jälkeen kun se oli keskiviikkoiltana rikkonut 60 000 dollarin rajan alapuolelle ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2024. Yahoo Finance raportoi, että kurssi laski torstaina 59 334 dollariin avauduttuaan 60 983 dollarissa.
Paine osuu samaan aikaan, kun yhdysvaltalaiset spot-ETF:t jatkavat pääoman menettämistä. Mizuhon mukaan ETF:iä on myyty viimeisen kuukauden aikana 6,4 miljardin dollarin arvosta, kun taas SoSoValue ilmoittaa ulosvirtausten olleen 651 miljoonaa dollaria viime viikolla. Cointelegraph raportoi aiemmin kesäkuussa ennätyspitkästä 13 kaupankäyntipäivän jaksosta, jonka aikana nettoulosvirtaukset olivat noin 4,4 miljardia dollaria ja josta BlackRockin IBIT vastasi valtaosasta.
CNBC kertoi, että bitcoin saavutti 24. kesäkuuta 59 023,98 dollarin tason, joka oli alin sitten lokakuun 2024, ja että ETF-varat olivat vähentyneet 77,5 miljardiin dollariin vuoden alun noin 113 miljardista dollarista. Kehitys on negatiivista bitcoinin hinnalle ja markkinatunnelmalle, koska jatkuvat ETF-ulosvirtaukset vähentävät kysyntää ja voimistavat myyntipainetta.
Perustuu raportointiin lähteistä:
|
|
Tarkastele liittyviä instrumentteja
Katso MarketMatessa instrumentteja, jotka liittyvät kohteeseen Bitcoin.
Aiheeseen liittyvät artikkelit
|