Wendy’sin osake nousi voimakkaasti, kun Reddit-treidaajat käänsivät katseensa paineessa olevaan pikaruokaketjuun.
Wendy’s nousi keskiviikkona voimakkaasti sen jälkeen, kun pikaruokaketjusta tuli uusi Redditin yksityissijoittajien kohde. Bloombergin mukaan osake nousi enimmillään 42 prosenttia, ja kaupankäynti keskeytettiin volatiliteetin vuoksi. Kyseessä oli suurin nousu sitten maaliskuun 2020 pandemiaromahduksen jälkeisen elpymisen.
CNBC raportoi, että osake nousi yli 30 prosenttia suurella vaihdolla sen jälkeen, kun Wendy’s ilmoitti entisen Potbelly-johtajan Steven Cirulisin nousevan talousjohtajaksi ja strategiajohtajaksi. Samalla kurssiliikkeen arvioidaan johtuneen ennen kaikkea sosiaalisesta mediasta. Huomiota herättänyt julkaisu WallStreetBetsissä kehotti käyttäjiä ”pelastamaan Wendy’sin”, ja Swaggy Stocksin mukaan yhtiö oli viimeisen vuorokauden aikana toiseksi eniten mainittu osake Redditin kaupankäyntifoorumeilla.
Taustalla on heikko kurssikehitys: osake on menettänyt noin puolet arvostaan kahdentoista kuukauden aikana. Nousu on lyhyellä aikavälillä myönteinen osakekurssille ja markkinatunnelmalle, etenkin koska korkea shorttausaste voi voimistaa ostopainetta, jos lyhyitä positioita suljetaan. Samalla lähteet viittaavat siihen, että ralli on ennen kaikkea rahavirtojen ajama, ei selkeä merkki yhtiön näkymien paranemisesta.
Perustuu raportointiin lähteistä:
|
|
Tarkastele liittyviä instrumentteja
Katso MarketMatessa instrumentteja, jotka liittyvät kohteeseen Wendy's.
Aiheeseen liittyvät artikkelit
|