Eteläkorealainen SK Hynix tähtää Nasdaq-listaukseen heinäkuussa ja haluaa kerätä jopa noin 29 miljardia dollaria ADR-todistuksilla.
Yhtiön suunnitelman mukaan se laskee liikkeeseen enintään 17,79 miljoonaa uutta osaketta, mikä vastaa noin 2,5:tä prosenttia osakekannasta, amerikkalaisten talletustodistusten pohjaksi. Kaupankäynnin odotetaan alkavan 10. heinäkuuta, kun taas lopullinen hinta ja volyymi määritetään bookbuilding-menettelyssä. Pääoma on tarkoitus käyttää puolijohdehankkeisiin Etelä-Koreassa, muun muassa Yongin-klusterin ensimmäiseen tehtaaseen, edistyneeseen pakkaamiseen Cheongjussa sekä laitteisiin ja infrastruktuuriin.
Listautuminen säilyttää Soulin-listauksen, mutta tarjoaa yhdysvaltalaisille sijoittajille helpomman pääsyn maailman toiseksi suurimpaan muistisirujen valmistajaan. SK Hynix on keskeinen HBM-muistien toimittaja tekoälypalvelimiin ja Nvidian suurin muistitoimittaja. CNBC viittaa Counterpointiin, jonka mukaan yhtiöllä on noin 60 prosenttia HBM-markkinasta, lähellä Placera-sivuston ilmoittamaa 58:aa prosenttia. Osake on noussut voimakkaasti tekoälybuumin aikana, ja yhtiö on ohittanut Samsungin markkina-arvossa Etelä-Koreassa.
Uutinen näyttäytyy myönteisenä SK Hynixiin kohdistuvalle sentimentille: listautuminen laajentaa sijoittajapohjaa, voi kaventaa arvostusalennusta suhteessa Yhdysvalloissa listattuihin kilpailijoihin ja rahoittaa kapasiteetin laajentamista markkinalla, jolla tekoäly vauhdittaa muistien kysyntää.
Perustuu raportointiin lähteistä:
|
|
Tarkastele liittyviä instrumentteja
Katso MarketMatessa instrumentteja, jotka liittyvät kohteeseen SK Hynix.
Aiheeseen liittyvät artikkelit
|